دیــن و زنــدگـــی

انسان نمی تواند بدون داشتن ایده و آرمان و ایمان ، زندگی سالم داشته باشد و یا کاری مفید و ثمر بخش برای بشریت و تمدن بشری انجام دهد.شهید مطهری

دیــن و زنــدگـــی

انسان نمی تواند بدون داشتن ایده و آرمان و ایمان ، زندگی سالم داشته باشد و یا کاری مفید و ثمر بخش برای بشریت و تمدن بشری انجام دهد.شهید مطهری

دین و زندگی سوم

سوالات تست درس به درس دین و زندگی سوم

درس اول

1- طبق تعالیم اسلامی کدام مورد نشانه بیداری و ورودبه وادی انسانیت است ؟

الف)درک نیاز به تعالی ورشد وبالندگی                     ب) درک هدف زندگی    

  ج) تامین نیازهای مادی زندگی                       د)موارد الف وب

  ادامه مطلب ...

احکام

در چند مورد بعد سلام نماز باید سجده بجا آورد:


1-در بین نماز سهوا حرف زدن.

2- اینکه یک سجده از نماز را فراموش کند. (یعنی سجده کرده باشی و بعدش که بلند شدی ادامه نماز رو بخونی یادت بیاد بجای دوتا سجده یکی سجده بیشتر انجام ندادی.)

3- اینکه بعد سجده دوم نماز چهار رکعتی شک کند که چهار رکعت خوانده یا پنج رکعت که باید نماز را در همان جا سلام دهد و بعد از آن دو سجده سهو به جا آورد.

4- در جایی که نباید نماز را سلام دهد و سهوا سلام دهد.

5- آنکه تشهد نماز را فراموش کند.

خداوندا

خداوندا....

به دل نگیر اگر گاهی

زبانم از شکرت باز می ایستد !!...

تقصیری ندارد...

قاصر است

کم می آورد در برابر بزرگی ات...

لکنت می گیرند واژه هایم در برابرت

در دلم اما همیشه

ذکر خیرت جاریست !!....

اخلاق

دعای مورچه

 در زمان حضرت سلیمان، بر اثر نیامدن باران، قحطی شدید به وجود آمد. ناچار مردم به حضور حضرت سلیمان آمدند و از قحطی شکایت کردند و درخواست نمودند تا حضرت سلیمان ـ علیه السلام ـ برای طلب باران، نماز «استسقاء» بخواند.سلیمان ـ علیه السلام ـ به آنها گفت: فردا پس از نماز صبح، با هم برای انجام نماز استسقاء به سوی بیابان حرکت می‎کنیم.

فردای آن روز مردم جمع شدند و پس از نماز صبح، به طرف بیابان حرکت کردند. ناگهان سلیمان ـ علیه السلام ـ در مسیر راه مورچه‎ای را دید که پاهایش را روی زمین نهاده و دستهایش را به سوی آسمان بلند نموده و می‎گوید: «خدایا ما نوعی از مخلوقات تو هستیم و از رزق تو، بی‎نیاز نیستیم. ما را به خاطر گناهان انسانها به هلاکت نرسان.»

سلیمان ـ علیه السلام ـ رو به جمعیت کرد و فرمود: «به خانه‎هایتان باز گردید، خداوند شما را به خاطر غیر شما (مورچگان) سیراب کرد!»

در آن سال آن قدر باران آمد که سابقه نداشت.

آری گناه موجب بلا از جمله قحطی خواهد شد.

روضه الکافی، ص 246