چو گیسوی تو من در پیچ و تابم یا بن زهرا

چو گیسوی تو من در پیچ و تابم یا بن زهرا

عشـــــــــــــــــــــــــــــق منــــــــــــی تو حسینی ،من اویس قر نــــــــــــی
چو گیسوی تو من در پیچ و تابم یا بن زهرا

چو گیسوی تو من در پیچ و تابم یا بن زهرا

عشـــــــــــــــــــــــــــــق منــــــــــــی تو حسینی ،من اویس قر نــــــــــــی

«زیارت»، «توسل» و «تبرک» چرا؟

«زیارت»، «توسل» و «تبرک» چرا؟

با توجه به اینکه موضوع سمینار «زیارت»،«توسل» و «تبرک» است از بنده خواسته شده که در این مورد سخن بگویم. در این مورد به ترتیب می توان از چیستی، چرایی و چگونگی «زیارت»، «توسل» و «تبرک» سخن گفت. عنوان موضوعی که بنده در نظر دارم تا  در مورد آن سخن بگویم چرایی «زیارت»، چرایی «توسل» و چرایی «تبرک» است؟

اجمالا می­دانیم «زیارت» نوعی دیدار با شخصیت مطلوب و محبوبی است که یا زنده است و با او ارتباط برقرار می کنیم و یا مرده است و به دیدار مدفن وی می رویم. «توسل» نوعی واسطه قرار دادن آن شخص برای تقرب به  خداوند است و «تبرک» نوعی اثر و فایده معنوی است که از زیارت و توسل انتظار می رود. ممکن است شما این تعاریف که عامه مردم به هنگام انجام آن در نظر دارند را کامل ندانید ولی فعلا مهم نیست چون ما باز به تعریف هر یک از آنها باز خواهیم گشت.

 

ادامه مطلب ...

کدام شب، شب قدر است؟

کدام شب، شب قدر است؟

کدام شب، شب قدر است؟[۱]


زمانی که به دهه آخر ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم و به یاد شب قدر می افتیم و آیات سوره قدر را مرور می کنیم، بار دیگر با پرسش هر ساله خداوند از انسان روبرو می شویم که: تو چه دانی که شب قدر چیست؟ شاید به جرئت بتوان گفت که این پرسش آسمانی ترین پرسشهای قرآن کریم باشد که تا ابد پاسخ می طلبد و انسان را به تفکر در باب غیب وامی دارد. چقدر ساده لوحی است که تصور شود که پاسخ این پرسش روشن است و خداوند خود در ادامه آیه پاسخ آن را واضح ساخته است.

 

ادامه مطلب ...

توصیه آیت الله بهجت در گرفتاری ها

توصیه آیت الله بهجت در گرفتاری ها

behjat

Separator-and-beautiful-religious-text.(www.shabhayetanhayi (33)

آیت الله العظمی شیخ محمد تقی بهجت

 

در حاشیه قرآن شخصی خود دستور عمل زیبایی را نوشته بودند

 

هر کس در بین الطلوعین

 

یعنی بین فجر کاذب و فجر صادق

 

( ۵ دقیقه قبل از اذان صبح تا ۵ دقیقه بعد از اذان)

 

این ذکر را بگوید هر حاجتی داشته باشد برآورده میشود

 

ولو اگر تشرف به خدمت امام زمان (عج) باشد:

 

صلوات (۱۴ بار)

 

یا مولای یا صاحب الزمان ادرکنی (۴۰ بار)

 

صلوات (۱۴ بار)

Separator-and-beautiful-religious-text.(www.shabhayetanhayi (24)